۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۹۴۳۳۰
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عباسی:

المصطفی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است| به نخبگان توجه ویژه داشته باشید

المصطفی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است| به نخبگان توجه ویژه داشته باشید
حضرت آیت الله مکارم شیرازی جامعه المصطفی العالمیه را از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و از فعالیت های این نهاد و مرکز علمی تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رییس جامعه المصطفی العالمیه، پس از استماع گزارش ارائه شده از سوی حجت الاسلام والمسلمین عباسی از فعالیت های این نهاد علمی تقدیر کرد.

وی تاسیس جامعه المصطفی را از برکات انقلاب اسلامی دانست و با بیان توصیه هایی مهم خطاب به رییس المصطفی العالمیه، گفت: رابطه المصطفی با حوزه های علمیه باید قوی باشد و مبادلات و تعاملات علمی قوی تر از وضع کنونی باشد.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که شایسته است گروهی از المصطفی و حوزه جلسات هم اندیشی با یکدیگر داشته باشند تا از تجارب ارزشمند یکدیگر بهره بگیرند، ابراز داشت: هرچند جامعه المصطفی یک دانشگاه است، اما فرهنگ حاکم بر آن باید حوزوی باشد؛ در حوزه علم را برای علم می خوانند و می خواهند، این روحیه باید در المصطفی نیز حاکم باشد.

وی افزود: یکی از نکاتی که باید بدان توجه کنید این است که ارتباط المصطفی با فارغ التحصیلان آنجا قطع نشود؛ در این خصوص برنامه ریزی لازم را داشته باشید و به آن اهمیت بدهید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی توجه به حساسیت های مذهبی را امری مهم دانست و با تاکید بر این که این امر منافاتی با حفظ اصول ندارد، یادآورشد: ما در تالیف تفسیر نمونه به این اصل توجه ویژه داشته ایم و در عین حال که حق مطلب درباره اهل بیت(ع) ادا شده، تلاش شده ادبیات مناسب و سنجیده بکار گرفته شود؛ به گونه ای که برادران اهل سنت از آن ناراحت نشدند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که ما باید عاقلانه به مکتب اهل بیت(ع) خدمت کنیم، اظهار داشت: در شرایط کنونی حساسیت های ویژه ای وجود دارد و باید به این الزامات و اقتضائات توجه ویژه داشت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به رییس المصطفی با تاکید بر این که به پیشرفت های کنونی بسنده نشود، توجه به نخبگان را یک اصل مهم دانست و تصریح کرد: به مساله مهم استعداد سنجی و حمایت از  نخبگان توجه ویژه داشته باشید.

این مرجع تقلید در پایان برای موفقیت دست اندرکاران و مسؤولان جامعه المصطفی العالمیه دعا کرد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات